Ο άξονας Ε.Ο Λάρισας – Φαρσάλων ανήκει στο Δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, είναι έργο Εθνικού Επιπέδου (ΔΜΕΟ /οικ/2056/17-3-2008: μελέτη βελτίωσης της Ε.Ο Λάρισας – Φαρσάλων, σύμβαση μελέτης από 27-8-2009). Στις 30 Δεκεμβρίου 2019 ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός, συγκάλεσε εσπευσμένα εν τω μέσω της εορταστικής περιόδου, ευρεία σύσκεψη στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας με αντικείμενο τις εξελίξεις για το νέο δρόμο Λάρισας – Φαρσάλων.
Στη σύσκεψη όπου συμμετείχε σχεδόν το σύνολο των βουλευτών του νομού, συμπεριλαμβανομένου και εμού, ο κ. Αγοραστός, προχώρησε σε δηλώσεις που αποτέλεσαν κεραυνό εν αιθρία για την τοπική κοινωνία, δεδομένου του θετικού κλίματος που είχαν δημιουργήσει τους τελευταίους μήνες οι ανακοινώσεις των τοπικών κυβερνητικών βουλευτών που συναντήθηκαν μαζί σας.
Για την ιστορία σας θυμίζω πως σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ. κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος στις 13 Σεπτεμβρίου του 2019, το οποίο αναφέρεται σε συνάντησή του μαζί σας με σχετική φωτογραφία που απεικονίζει εσάς του δύο, σημειώνεται μεταξύ άλλων πως «μετά τις σχετικές ενέργειες για τις απαραίτητες συμβατικές διαδικασίες εκτιμάται ότι εντός του 2020 θα ολοκληρωθεί όλο το τεχνικό συμβατικό αντικείμενο και θα είναι δυνατή η προώθηση για δημοπράτηση της δυτικής παράκαμψης της Νίκαιας».
Στο ίδιο μήκος κύματος και το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ. κ. Χρήστος Κέλλας λίγες ημέρες αργότερα, στη 1 Οκτωβρίου 2019, με αφορμή συνάντηση που είχε μαζί σας (συνοδεύεται επίσης από αντίστοιχη φωτογραφία των δυο σας), όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «αναμένεται, μετά την ολοκλήρωση εντός του 2020 του τεχνικού συμβατικού αντικειμένου, η προώθηση για δημοπράτηση της δυτικής παράκαμψης Νίκαιας».
Ωστόσο, στη σύσκεψη της 30ης Δεκεμβρίου 2019, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κώστας Αγοραστός, με τις δηλώσεις του εγείρει σοβαρά ζητήματα αξιοπιστίας, καθώς στην τοποθέτησή του μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση το έργο να δημοπρατηθεί, ούτε η παράκαμψη Νίκαιας μέσα στο 2020», ενώ σε άλλο σημείο είπε επίσης, αναφερόμενος στο υπουργείο στο οποίο προΐσταστε, πως «ολόκληρη τη μελέτη δεν μπορούν να την κάνουν γιατί τεχνικά δε βγαίνει η μελέτη με αυτά τα χρήματα τα οποία βρίσκονται και ούτε μπορούν να δώσουν παραπάνω».
Ο κ. Αγοραστός εξηγεί επίσης πως «όσον αφορά το υπόλοιπο τμήμα είναι πολύ δύσκολο. Υπάρχει μόνον μελέτη οδοποιίας, τίποτε άλλο και δεν έχουν εντολή να κάνουν και τα υπόλοιπα».
Και σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, αφήνει σαφείς υπαινιγμούς για τους επικοινωνιακούς χειρισμούς που γίνονται το τελευταίο διάστημα για το θέμα, τονίζοντας πως αν μείνει το έργο στο υπουργείο «όπως είναι και κατά καιρούς όσο θα ανεβάζουν τα ΜΜΕ το θέμα και θα ανεβαίνει, θα τρέχουμε εμείς στα υπουργεία, θα βγάζουμε καμία φωτογραφία και θα παίρνουμε εντάξει προχωράει το έργο, ολοκληρώνεται μέσα στο χρόνο».
Μάλιστα, η παραπάνω τοποθέτηση συμπληρώνεται και από πρόταση της Περιφέρειας να αναλάβει το υπόλοιπο της εκτέλεσης των μελετών, αφού το έργο είναι κατά τα όσα ισχυρίστηκε ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας τελματωμένο.
Επειδή από την ως άνω σύσκεψη προέκυψαν σοβαρότατες αμφιβολίες ως προς τον σχεδιασμό του έργου,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
1. Οι δεσμεύσεις που ελήφθησαν με βάση τα δημοσιευμένα δελτία τύπου – στους δύο βουλευτές Λάρισας της Ν.Δ. κ.κ. Χαρακόπουλο και Κέλλα πως εντός του 2020 θα ολοκληρωθεί η μελέτη και θα δημοπρατηθεί η παράκαμψη της Νίκαιας, ισχύουν στο ακέραιο;
2. Ισχύει η δήλωση του κ. Αγοραστού πως δεν έχουν διατεθεί ακόμη οι 100.000 ευρώ για να προχωρήσει η μελέτη;
3. Ισχύει η δήλωση του κ. Αγοραστού πως για το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου, που είναι και το μεγαλύτερο, η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, καθώς «υπάρχει μόνον μελέτη οδοποιίας, τίποτε άλλο και δεν έχουν εντολή να κάνουν και τα υπόλοιπα»;
4. Γιατί το υπουργείο επιμένει στην έναρξη του δρόμου από την πλευρά της Λάρισας, με την παράκαμψη Νίκαιας και δεν προσεγγίζει πρώτα το τμήμα από Φάρσαλα μέχρι τους Χαλκιάδες όπου, όπως σημειώνουν τοπικοί φορείς των Φαρσάλων, το έργο είναι και πιο βατό και λιγότερο κοστοβόρο, αλλά πρωτίστως αφορά σε ένα από τα εξαιρετικά επικίνδυνα οδηγικά τμήματα όπου συνέβησαν πλήθος τροχαίων;