Χιλιάδες οδηγοί με τις οικογένειές τους υπέστησαν μια ανεπανάληπτη ταλαιπωρία στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου εξαιτίας της ανικανότητας των αρχών να αποτρέψουν τον εγκλωβισμό τους σε έναν από τους κεντρικότερους οδικούς άξονες. H έγκαιρη επέμβαση της Πυροσβεστικής απέτρεψε να εξελιχτεί σε τραγωδία η φωτιά που ξέσπασε σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγροποιημένο φυσικό αέριο, αλλά δεν συνοδεύτηκε από έγκαιρη επέμβαση της Τροχαίας ώστε να προληφθεί μεγάλης κλίμακας εγκλωβισμός οχημάτων και στη συνέχεια να αποσυμφορηθεί ο οδικός άξονας με εκτροπή ή αναστροφή της κυκλοφορίας. Οι αρμόδιοι επέτρεπαν επί ώρες να διέρχονται οχήματα από τα διόδια χωρίς ενημέρωση πως ο δρόμος είναι κλειστός.
Επιπλέον, γίνονταν κανονικά αναχωρήσεις ΚΤΕΛ και τουριστικών πούλμαν από αφετηρίες της Αθήνας και της Πελοποννήσου. Υπάρχουν μάλιστα καταγγελίες πως το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης 1025 της εταιρείας Μορέας ΑΕ, που διαχειρίζεται και συντηρεί τον αυτοκινητόδρομο, ήταν συνεχώς κατειλημμένο. Όπως έχουν καταγγελθεί και αντικρουόμενες οδηγίες από το 112 που επέτειναν το πρόβλημα.
Η κοινή ανακοίνωση ΕΛΑΣ και Πυροσβεστικής αναφέρει ότι εξασφαλίστηκαν για τους διερχόμενους οδηγούς εναλλακτικές δίοδοι (από Λουτράκι, Αλεποχώρι, Περαχώρα κ.ά.), ωστόσο, σύμφωνα με καταγγελίες πολλών οδηγών, οι εναλλακτικές οδοί πολύ γρήγορα γέμισαν ασφυκτικά με οχήματα με αποτέλεσμα και στα σημεία αυτά να υπάρξει αυξημένη κίνηση και εγκλωβισμός.
Σε κάθε περίπτωση, η αυξημένη παρουσία τροχαίας θα έπρεπε να είναι εξασφαλισμένη, δεδομένης της αυξημένης κίνησης στη συγκεκριμένη οδική αρτηρία και ειδικά κατά τη θερινή – τουριστική σεζόν.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν οι επιβαίνοντες να μείνουν αποκλεισμένοι για πολλές ώρες στα οχήματά τους, σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, κάνοντας εκκλήσεις για προμήθεια νερού. Ο παραλληλισμός με τον 24ωρο εγκλωβισμό στην Αττική Οδό σε συνθήκες παγετού, που συνέβη τον Ιανουάριο του 2022, είναι προφανής.
Είναι επίσης προφανές ότι το λεγόμενο επιτελικό κράτος αιφνιδιάζεται και εμφανίζει σημάδια αδράνειας και παράλυσης όταν συμβαίνουν έκτακτα περιστατικά, ενώ οι συγκοινωνιακές υποδομές της χώρας παραμένουν ευάλωτες και απροετοίμαστες για γεγονότα εκτός κανονικότητας.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί κατά το μέτρο των αρμοδιοτήτων τους:
1. α) Γιατί δεν κατέστη δυνατή η εκτροπή της κυκλοφορίας έγκαιρα, ώστε να αποφευχθεί ο εγκλωβισμός χιλιάδων σε μια τόσο κεντρική συγκοινωνιακή αρτηρία της χώρας; β) Υπήρχε τελικά στην προκειμένη περίπτωση, και αν ναι, ποιο ακριβώς ήταν το σχέδιο διαφυγής από τον συγκεκριμένο “κλειστό” αυτοκινητόδρομο;
2. Διαθέτουν τα συναρμόδια υπουργεία σχέδια ολοκληρωμένης αντιμετώπισης σοβαρών ατυχημάτων και έκτακτων περιστατικών στο συγκοινωνιακό δίκτυο;