ΕΦΚΑ- προβλήματα ασφαλισμένων

Σύμφωνα με την έκθεση του ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών  Οφειλών), τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τον ΕΦΚΑ ανέρχονται σε 47,5 δις € και  υπάρχουν ασφαλισμένοι που αδυνατούν να καταβάλουν τις (υψηλές) δόσεις  τους και έχουν εγκαταλείψει τις όποιες ρυθμίσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε  οφειλές πάνω από 17 δις €.  

Το τελευταίο διάστημα ακούγονται όλο και πιο συχνά περιπτώσεις ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ να έχουν χάσει την ασφαλιστική τους ικανότητα  εξαιτίας μικρότερων οφειλών τους προς τον ασφαλιστικό φορέα.  

Παρατηρείται δηλαδή ότι μικρές ή και πολύ μικρές οφειλές της τάξης των  μερικών λεπτών του ευρώ εμποδίζουν τους ασφαλισμένους στον ΕΦΚΑ να  έχουν ασφαλιστική ικανότητα και να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες  υγείας. Αυτά τα μικροποσά, έχουν βεβαιωθεί στο ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης  Ασφαλιστικών Οφειλών) με αποτέλεσμα το σύστημα να μην επιτρέπει σε  αυτούς τους ανθρώπους πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας όπως η συνταγογράφηση φαρμάκων ή η εισαγωγή τους σε κάποιο δημόσιο  νοσοκομείο.  

Οι ασφαλισμένοι αυτοί είναι σε απόγνωση γιατί εμφανίζονται ως ανασφάλιστοι  ενώ ουδέποτε ο ΕΦΚΑ τους ενημέρωσε σχετικά. Επίσης, πολλοί  δεν γνωρίζουν, ακόμη και αν μηδενίσουν τις οφειλές τους, πότε η εξόφληση  θα εμφανιστεί στην καρτέλα τους στον ΕΦΚΑ. 

Επίσης, είναι πολλές οι περιπτώσεις ασφαλισμένων που ενώ πιστεύουν ότι  έχουν αποπληρώσει ή ρυθμίσει τις οφειλές τους, έχουν αφήσει πιθανότατα εν  αγνοία τους ένα μικρό ποσό απλήρωτο και αυτός είναι ο λόγος που  εμφανίζονται να μην έχουν ασφαλιστική ικανότητα.

Και όλα αυτά όταν ο ΕΦΚΑ «διαφημίζει» το νέο αναβαθμισμένο περιβάλλον  των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών  (ΚΕΑΟ), που διευκολύνει τις συναλλαγές των οφειλετών- ασφαλισμένων με τον  ασφαλιστικό φορέα. 

Κατόπιν των παραπάνω, 

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός: 

1. Γιατί το νέο αναβαθμισμένο περιβάλλον των ηλεκτρονικών  υπηρεσιών του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών  (ΚΕΑΟ) δεν έχει ενημερώσει τους ασφαλισμένους για μικροποσά  που αυτοί οφείλουν στον ασφαλιστικό φορέα προκειμένου να μην  βρίσκονται προ εκπλήξεως όταν έχουν ανάγκη για φαρμακευτική  και ιατρική περίθαλψη; 

2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει το Υπουργείο  προκειμένου να παρέχεται ασφαλιστική ικανότητα και οι  ασφαλισμένοι να μην χάνουν φαρμακευτική και ιατρική περίθαλψη  όταν η οφειλή είναι κάτω από ένα ποσό πχ κάτω από 100€, όπως  ισχύει για τη φορολογική ενημερότητα; 

3. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προχωρήσει το Υπουργείο  προκειμένου να διευκολυνθούν οι ασφαλισμένοι στο φορέα που  επιθυμούν να ενεργοποιήσουν την ασφαλιστική τους ικανότητα; 

4. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προχωρήσει το Υπουργείο  προκειμένου να δώσει την δυνατότητα σε οφειλέτες  ασφαλιστικών ταμείων να ρυθμίσουν οφειλές τους ώστε να  αντιμετωπίσουν τα συσσωρευμένα δυσβάσταχτα ληξιπρόθεσμα  και αρρύθμιστα χρέη τους από την εποχή των μνημονίων αλλά  και της πανδημίας; 

Scroll to Top