Λειτουργία της Αβερωφείου ΕΠΑ.Σ. Λάρισας μετά την πρόκληση ζημιών εξαιτίας των μεγάλου μεγέθους σεισμών της 3ης και 4ης Μαρτίου

Οι έντονοι σεισμοί της 3ης και 4ης Μαρτίου καθώς και οι ισχυρές και πολυάριθμες  μετασεισμικές δονήσεις (πάνω από χίλιες δονήσεις στις δεκαπέντε πρώτες ημέρες της  μετασεισμικής ακολουθίας) προκάλεσαν τεράστιες ζημίες στην Π.Ε Λάρισας. Εκτός από την καταστροφή κατοικιών, δικτύων υποδομών στην ευρύτερη περιοχή,  καταστροφή επιχειρήσεων, εμπορευμάτων και αποθηκευμένων αγροτικών προϊόντων,  προκλήθηκε και καταστροφή σχολικών μονάδων.  

Μία από αυτές είναι και η Αβερώφειος ΕΠΑ.Σ. Λάρισας, η οποία περιλαμβάνει ένα  συγκρότημα 43 κτιρίων, λειτουργικών και μη, κατασκευασμένων από το 1908 έως και το  1968, με την κατάσταση πολλών εξ αυτών να είναι στα όρια της κατάρρευσης. Η Αβερώφειος ΕΠΑ.Σ. Λάρισας δέχεται μαθητές από όλη την χώρα, προσφέροντας τους  δωρεάν διετή εκπαίδευση και διαμονή στο οικοτροφείο της Σχολής. 

Στο πλαίσιο των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν από τα αρμόδια Κλιμάκια του  υπουργείου Υποδομών για την καταλληλότητα ή μη της χρήσης των λειτουργικών χώρων,  διαπιστώθηκε ότι στην Κατηγορία II -Κτήρια προσωρινά ακατάλληλα για χρήση χαρακτηρίστηκαν χώροι που είναι απαραίτητοι για την εύρυθμη λειτουργία της Σχολής ,  όπως αίθουσες διδασκαλίας, κοιτώνες διαμονής , γραφεία προσωπικού, Βιβλιοθήκη. 

Επειδή, τα κτίρια είναι προσωρινά ακατάλληλα για χρήση και απαιτείται η επισκευή  τους προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού.

Επειδή, διαμένουν στο οικοτροφείο μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού  έτους.

Επειδή, η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης ισχύει μέχρι τις 29/3/2021.

Επειδή, η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιείται στο μεγαλύτερο τμήμα μέσω  τηλεκπαίδευσης, για εργαστηριακά μαθήματα, τόσο για τους πρωτοετείς όσο και για  τους δευτεροετείς μαθητές. 

Επειδή, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την εκπαίδευση ιδιαίτερα των τελειόφοιτων  μαθητών καθώς για δεύτερη χρονιά πραγματοποιούν τα εργαστηριακά μαθήματα  εξ αποστάσεως, και η φύση των μαθημάτων απαιτεί δια ζώσης παρουσία και  συμμετοχή στα εργαστηριακά μαθήματα. 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: 

1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την ασφαλή διαμονή και συνέχιση της  εκπαίδευσης των μαθητών και του προσωπικού ενόψει της λήξης της  τηλεκπαίδευσης με δεδομένο το χαρακτηρισμό των λειτουργικών  κτιρίων ως ακατάλληλα πριν πραγματοποιηθούν επισκευές;` 

2. Προτίθεται να λάβει ειδική μέριμνα ώστε τουλάχιστον οι δευτεροετείς  μαθητές να αναπληρώσουν και να παρακολουθήσουν δια ζώσης τα  εργαστηριακά μαθήματα που απαιτεί η φύση των σπουδών τους; 

Scroll to Top