Σύμφωνα με τις καταγγελίες της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης (ΕΑΥΘ), οι αστυνομικοί, στους οποίους ανατέθηκε υπηρεσία για τη διεξαγωγή του φιλικού παιχνιδιού της Εθνικής Ελλάδος μπάσκετ στις 16/7/2024 στο Παλατάκι, στοιβάχτηκαν στα υπηρεσιακά οχήματα μεταφοράς «κλούβες» με πλήρη εξάρτηση σε συνθήκες καύσωνα χωρίς να λειτουργούν τα κλιματιστικά. Παρά τις συνεχόμενες παρεμβάσεις της ΕΑΥΘ, για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα οχήματα μεταφοράς της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων, αγνοούνται οι εκκλήσεις τους για την αντιμετώπιση του προβλήματος με αποτέλεσμα να μπαίνει σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα των αστυνομικών.
Για το συγκεκριμένο θέμα είχε ενημερωθεί η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. στις 27/7/2023 με επιστολή που είχε αποστείλει ο πρόεδρος της ΕΑΥΘ κ. Θ. Τσαϊρίδης και χαρακτηριστικά ανέφερε: «Τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση των οχημάτων της ΔΑΕΘ πάει «από το κακό στο χειρότερο», με αποκορύφωμα το φετινό καλοκαίρι. Όπως μας έχει καταγγελθεί, τα οχήματα πλέον παρουσιάζουν περισσότερα προβλήματα σε σχέση με το παρελθόν. Συγκεκριμένα, είναι αμέτρητες οι φορές που τα οχήματα ακινητοποιούνται λόγω μηχανικών βλαβών κατά την μετακίνηση του προσωπικού, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοί μας να εξαναγκάζονται σε συνεχείς αλλαγές οχημάτων και μεταφορά του εξοπλισμού. Επομένως, όταν φτάνουν «μετά κόπων και βασάνων» στον υπηρεσιακό προορισμό τους, είναι ήδη ταλαιπωρημένοι σωματικά και ψυχικά». Τα ίδια προβλήματα αναφέρονται και στα υπηρεσιακά οχήματα της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής (ΔΑΕΑ).
Γεννά σοβαρά ερωτήματα το γεγονός πως τα προβλήματα λειτουργίας διογκώθηκαν μετά την ανακατασκευή που αποφασίστηκε να γίνει στα περίπου 70 λεωφορεία «κλούβες». Η γενική αναπαλαίωση των οχημάτων, που είχαν αγοραστεί το 1999-2003, κρίθηκε περισσότερο συμφέρουσα, σε σύγκριση με τη λύση της αγοράς νέων, με προοπτική να κυκλοφορούν για άλλα 5-10 έτη. Η χρηματοδότηση του έργου έγινε με μέρος του πόσου από τα 700 εκατ. ευρώ, που δόθηκαν από την Κομισιόν το 2020 για την αντιμετώπιση της μεταναστευτικής κρίσης. Το έργο ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία και ξεκίνησε να υλοποιείται τον Μάρτιο του 2021. Τα αποτελέσματα όμως δεν ήταν τα προσδοκόμενα και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΑΥΘ «τα αυτοκίνητα πήγαν στην εταιρεία για ανακατασκευή και επέστρεψαν χειρότερα απ’ ό,τι ήταν».
Σημειώνεται ότι η μόνη απόφαση για αναβάθμιση του στόλου των οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ ελήφθη από τη Διοίκηση της Δύναμης Ζωής στην Περιφέρεια Αττικής, όταν στις 4/10/2017 υπεγράφη η απόφαση ένταξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020» της Πράξης για την αγορά, μεταξύ άλλων, και 200 αστυνομικών οχημάτων, διαφόρων τύπων, συνολικού προϋπολογισμού 5 εκ. €, έργο που προσπάθησε αργότερα να οικειοποιηθεί ο διάδοχος της Ρ. Δούρου στην Περιφέρεια, εμφανίζοντάς το ως δικό του.
Επειδή, αυτές οι συνθήκες μεταφοράς κρίνονται απάνθρωπες για τους εργαζομένους αστυνομικούς.
Επειδή, οι συνθήκες ασφάλειας των εργαζομένων θα πρέπει να αποτελούν πρωταρχικό μέλημα της πολιτείας.
Επειδή, η μη τεχνική υποστήριξη και συντήρηση των οχημάτων θέτει σοβαρά ζητήματα οδικής ασφάλειας τόσο για τους εργαζόμενους αστυνομικούς όσο και για τους πολίτες.
Επειδή, η καταλληλόλητα των μέσων και του εξοπλισμού των Σωμάτων Ασφαλείας είναι καθοριστική ώστε να επιτελούν την αποστολή τους, δηλαδή: την προστασία της ζωής, της περιουσίας, της κοινωνικής ευημερίας των πολιτών και της προστασίας του πολιτεύματος.
Επειδή, σύμφωνα με τα καταγγελθέντα, η σύναψη της σύμβασης με την εταιρεία που ανέλαβε την αναπαλαίωση των οχημάτων κατέστη επιζήμια για το ελληνικό δημόσιο.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα με τα οχήματα μεταφοράς που καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στα Σώματα Ασφαλείας;
2. Ποια μέριμνα θα λάβει ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία των εν λόγω οχημάτων;
3. Για ποιους λόγους δεν έγιναν σχετικές ενέργειες, μετά την αναπαλαίωση των λεωφορείων, εφόσον τα προβλήματα είχαν διαπιστωθεί αμέσως μετά την παραλαβή τους;