Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με κενά σε όλες τις ειδικότητες και τις σχολικές βαθμίδες Γενικής εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο το δημόσιο σχολείο.
Μετά την ολοκλήρωση της Α φάσης αναπληρωτών 2024-2025, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά κενά σε όλες τις ειδικότητες. Ενδεικτικά, οι φιλόλογοι καταγγέλλουν ότι στον κλάδο τους (ΠΕ02) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, «υπάρχουν ακόμα 300 κενά στη γενική παιδεία, ενώ στην ειδική αγωγή η κάλυψη είναι επίσης χαμηλή με τα κενά της παράλληλης στήριξης να μην καλύπτονται ούτε σε ποσοστό 60%., δηλαδή περίπου 800 κενές θέσεις».
Τονίζουν επίσης ότι: «Αναμένεται, εκτόξευση των κενών στη Γενική Αγωγή μόλις τρέξουν τα προγράμματα ΜΝΑΕ, ΖΕΠ και το πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας και η αύξηση των κενών στην Ειδική Αγωγή με την ενσωμάτωση των νέων γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ».
Έκκληση προς το Υπουργείο Παιδείας απευθύνουν και οι διευθυντές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δεδομένου του μεγάλου αριθμού διδακτικών κενών που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία, κυρίως στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, στις Παράλληλες Στηρίξεις και στους Σχολικούς Νοσηλευτές, «για επίσπευση της Β΄ φάσης πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών/ΕΕΠ/ΕΒΠ, η οποία δεν πρέπει να καθυστερήσει ούτε για μία ημέρα, ώστε το συντομότερο δυνατόν να διασφαλιστεί η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της χώρας».
Τονίζουν επίσης ότι ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής με εκπαιδευτικούς/ΕΕΠ/ΕΒΠ για την κάλυψη των αναγκών και του Ολοήμερου Προγράμματος.
ΕΠΕΙΔΗ η δημόσια δωρεάν παιδεία αποτελεί κορυφαίο Συνταγματικό δικαίωμα όλων των μαθητών μας.
ΕΠΕΙΔΗ είναι άμεση η ανάγκη να καλυφθούν τα κενά, έστω στη Β φάση, σε όλους τους κλάδους και τις βαθμίδες της Γενικής και Ειδικής Αγωγής αφού, σύμφωνα με τους αριθμούς, τα κενά αυτά υποσκάπτουν τη λειτουργία των σχολείων.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός τι προτίθεται να πράξει ως προς :
Τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα της Β φάσης αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων τόσο στην Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, για να πέτυχει την πλήρη κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών;