Σε πρόσφατες εξαγγελίες σας αναφερθήκατε στο σχέδιο της κυβέρνησης να προωθήσει σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο, στο οποίο προβλέπονται αλλαγές στο σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Σύμφωνα με την παρουσίαση του νομοσχεδίου από τον Υφυπουργό Γ. Κεφαλογιάννη, κεντρικά σημεία του αποτελούν μεταξύ άλλων η ενεργός συμμετοχή ιδιωτών αλλά και αστυνομικών στο σύστημα εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Ειδικότερα ανακοινώθηκε η συμμετοχή στο Μητρώο εξεταστών όχι μόνο υπαλλήλων των Περιφερειών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και άλλων δημοσίων υπαλλήλων καθώς και ιδιωτών, η ένταξη στο Μητρώο Εποπτών ένστολων της ΕΛΑΣ και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας ενώ η συμμετοχή ιδιωτών προβλέπεται και στις εξετάσεις οδήγησης των ατόμων με αναπηρία, καθώς ιδρύονται Ιδιωτικά Κέντρα Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης.
Τέλος επισημαίνεται ότι πλέον ο εκπαιδευτής θα βρίσκεται στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου κατά την εξέταση ενώ ο εξεταστής θα βρίσκεται στη θέση του συνοδηγού.
Επειδή η οδική ασφάλεια είναι μία πολύ σοβαρή υπόθεση, όπως και εσείς άλλωστε αναγνωρίζετε, αφού κάθε χρόνο εξαφανίζεται ουσιαστικά μια κωμόπολη από τον Ελληνικό χάρτη και χιλιάδες συμπολίτες μας αποκτούν μόνιμες αναπηρίες.
Επειδή ο Υφυπουργός δεν έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου και ως εκ τούτου δεν διευκρινίζονται μια σειρά από ζητήματα όπως: Αν οι συμμετέχοντες στο Μητρώο Εξεταστών θα έχουν εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές καταβολές, ποιες θα είναι οι ασφαλιστικές δικλείδες για την ορθή χρησιμοποίηση των καμερών κατά την εξέταση και ποιος ακριβώς ο ρόλος της συμμετοχής ένστολων της ελληνικής αστυνομίας στο Μητρώο Εποπτών.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
1) Πως θα διασφαλιστεί η ασφάλεια της εξέτασης με τη μεταφορά του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου, καθώς ο εξεταστής έχει εκείνη την κατάρτιση και ικανότητα να ακινητοποιήσει το όχημα σε περίπτωση κακών χειρισμών των εξεταζόμενων οδηγών;
2) Ποιος ο ρόλος της συμμετοχής ιδιωτών στο Μητρώο Εξεταστών, πως θα γίνεται η επιλογή τους, ποια θα είναι τα προσόντα τους και ποιος ο λόγος υιοθέτησης μιας τέτοιας επιλογής;
3) Ποιες θα είναι οι ασφαλιστικές δικλείδες για την τοποθέτηση συστήματος ελέγχου – καμερών κατά τη διαδικασία εξέτασης;
4) Σε τι θα συνίσταται η συμμετοχή των ένστολων στο Μητρώο Εποπτών και ποιος ο δικαιολογητικός λόγος μιας τέτοιας επιλογής
5) Γιατί επιλέγεται τη δημιουργία Ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για τα άτομα με αναπηρία και όχι δημόσιων, και τέλος 6) Έχετε ζητήσει τις απόψεις των αρμόδιων φορέων στο πεδίο, όπως της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (Π.Ο.Ε.Ο) και άλλων σχετικών σωματείων;